Elektroniczna Skrzynka Podawcza - Sąd Rejonowy w Sulęcinie

Wyszukiwarka
Ustawienia
Ważne linki
-
Przemoc w rodzinie
otwiera się w nowym oknie
NIEBIESKA LINIA
801 12 00 02 -
Pokrzywdzeni przestępstwem
otwiera się w nowym oknie - Mediacje
-
Rodzina 500 plus
otwiera się w nowym oknie -
Lekcje z Temidą
otwiera się w nowym oknie -
Nieruchomości@ - Kwartalnik Ministerstwa Sprawiedliwości
otwiera się w nowym oknie
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Kliknij aby przejść do Elektronicznej Skrzynki Podawczej na portalu ePUAP
Po kliknięciu w powyższy link należy użyć przycisku "Załatw sprawę" a następnie zalogować się do portalu i w pole "Ustaw/zmień adresata" wpisać "Sąd Rejonowy w Sulęcinie".
Z dniem 1 maja 2008 roku organy władzy publicznej zobowiązane są umożliwić odbiorcom usług certyfikowanych wnoszenie podań i wniosków oraz innych czynności w postaci elektronicznej. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, jako właściwy do spraw informatyzacji udostępnił podmiotom publicznym elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP otwiera się w nowym oknie) na której mają być umieszczone Elektroniczne Skrzynki Podawcze.
Elektroniczna skrzynka podawcza działa zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 200 poz. 1651) oraz z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 listopada 2006 roku w sprawie sporządzania i doręczania pism w formie dokumentów elektronicznych (Dz. U. Nr 227 poz. 1664).
Pozwy, wnioski składane do danej sprawy oraz inne pisma procesowe nie mogą być wnoszone drogą elektroniczną. W obecnym stanie prawnym pisma tak przesłane nie wywołują skutków prawnych. Możliwe jest składanie skarg, odwołań i innych pism w trybie administracyjnym poza właściwym postępowaniem sądowym.
Aby można było złożyć pismo do urzędu konieczne jest posiadanie konta na platformie e-PUAPotwiera się w nowym oknie. Założenie konta na www.epuap.gov.plotwiera się w nowym oknie jest bezpłatne.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes
- Akceptowalne formaty załączników to:
- DOC, RTF, ODF
- XLS
- CSV
- TXT
- GIF, TIF, BMP, JPG
- ZIP
- Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.
- Dokumenty zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Aby przesłać dokumenty drogą elektroniczną obywatel musi posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Kwestie dotyczące tego podpisu regulowane są ustawą o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2001, Nr 130 poz. 1450), której realizacja pozostaje w kompetencji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Chcąc uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny należy zgłosić się do jednego z kwalifikowanych polskich centrów certyfikacji, których rejestr dostępny jest na stronie Narodowego Centrum Certyfikacjiotwiera się w nowym oknie.
Dane teleadresowe
Sąd Rejonowy w Sulęcinie
ul. Kościuszki 30
69-200 Sulęcin
tel. +48 95 755 48 24,
+48 95 755 48 25,
+48 95 755 48 26
faks 95 755 07 60
NIP: 429 00 70 435
REGON: 000646274-000400
Serwis pełni funkcję strony Biuletynu Informacji Publicznej
Sądu Rejonowego w Sulęcinie
2021 Copyright by Sąd Rejonowy w Sulęcinie